به گزارش ترجمان صبح،  مدیر عامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان شرقی در جلسه این هفته شورای شهر تبریز  در خصوص مدیریت مصرف بهینه انرژی در فصل تابستان و پیش بینی تمهیدات لازم برای کاهش قطعی برق، به ارائه گزارش پرداخت.

عادل کاظمی با بیان اینکه بیشترین مصرف برق شمال غرب در تبریز اتفاق می افتد، گفت: بیش از یک میلیون مشترک برق در شهرستان های تبریز اسکو و آذرشهر وجود دارد.

تولید ارز دیجیتال در تبریز افزایش یافته است

وی یادآور شد: تولید ارز دیجیتال در تبریز افزایش یافته و برخی واحدها با استفاده از برق غیرمجاز ارز دیجیتال استخراج می کنند.

 عبدالله تقی پور، عضو شورای اسلامی شهر تبریز  نیز در این باره گفت: تاثیرات خاموشی ها در یک نگاه بحث ایمنی و امنیت است ولی در اقتصاد شهری تاثیر می گذارد.

مسعودی ریحان، دیگر عضو شورا نیز  یادآور شد: خاموشی ها خساراتی برای خانواده ها و صنعت وارد مس کند که متاسفانه اینها دردشان را به کسی نمی‌تواند بگویند و کسی پاسخگوی این نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره توزیع ارز دیجیتال گفت:  گاهی بعضی از نیروهای برق با دارندگان ماینر همکاری می کنند، ضروری است به مصرف برق این دستگاه های رسیدگی شود.

وی با طرح این سئوال که در جایی که مصرف برق بالاست مشخص نیست که چه کاری دارد انجام می شود، گفت: دستگاه های ماینر سرو صدای زیادی هم دارند، از این طریق هم می توان آنها را شناسایی کرد.

صادقزاده، دیگر عضو شورا نیز گفت: از تلاش های اداره برق در تامین روشنایی کوی کوثر ارم که بیش از بیست سال در خاموشی بودند و نصب لامپ های روشنایی در منطقه کوجووار تشکر می کنم.

وی ادامه داد: طی بازدید روز گذشته در منطقه ارم در بلواری از ۱۰۰ چراغ فقط ۱۰ چراغ روشن بود که انتظار داریم این مشکل حل شود. طی تحقیقات انجام شده بیش از ۱۵۰۰ تیر چراغ برق در وسط معابر و کوچه ها مانده اند که باید جابجا شوند.

 بابایی اقدم، عضو شورا نیز گفت: بهتر است معاون عمرانی شهرداری نیز مشکلات فی مابین اداره برق و شهرداری را توضیح دهند.

وی با اشاره به فرسودگی شبکه برق  گفت: متاسفانه هنوز هم در برخی محلات تیر های چوبی وجود دارد

وی خاطرنشان کرد: همانطور که ساخت و ساز های غیر مجاز در شهرداری باعث افزایش تراکم شده است، عدم توجه به ظرفیت برق در محلات نیز باعث کاهش ولتاژ در این مناطق شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در ۱۴ سال گذشته در جاده های ایران روزانه ۶۱ نفر فوتی داشته ایم که یکی از عوامل عدم روشنایی جاده ها است.

کاظمی، مدیرعامل برق منطقه ای یادآور شد: در مورد شهرک مبل و خودرو نیاز به احداث فوق توزیع هست که شهرداری زمین مورد نیاز را تامین کرده است و برای تامین نیاز میان مدت خط فشار متوسط دو مداره به طول ۴ کیلومتر باید احداث شود که جزو تعهدات سرمایه گذار است.

وی یادآور شد: در مورد ماینر ها کشفیات قابل توجهی داشته ایم، با مدیر کل بحران استانداری برای مقابله منطقی و ‌مناسب صحبت هایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه تاکنون تفاهم نامه جابجایی تیر های مزاحم امضا نشده است که امیدواریم در اسرع وقت بعد از امضا تفاهم نامه نسبت به جابجایی تیر ها اقدام کنیم.

مدیر عامل برق منطقه اضافه کرد: در تبریز ۱۰ هزار کیلومتر شبکه توزیع داریم که سالانه ۴۰ میلیارد تومان برای نوسازی هزینه می کنیم، در تبریز  ۹هزار و ۴۰۰واحد مولد صنعتی داریم که ۱هزار ۶۰۰ واحد  با ما تفاهم نامه امضا کرده اند.

تحقیق و تفحص از شرکت تعاونی همشهری در حال انجام است

آجودان زاده رییس کمیسیون تحقیق، نظارت و ارزیابی شورا نیز در این جلسه با اشاره به تحقیق و تفحص شورا از همشهری گفت: تحقیق و‌تفحص از شرکت تعاونی همشهری در دو فاز وارد عمل شد، در فاز اول جلسات کمیته کارشناسی بود.

وی ادامه داد: نمونه قرارداد های پرسنل درخواست شده بود، استاد پرداختی حق بیمه، اسناد حسابرسی شده سهم شهرداری و… درخواست شده بود.شرکت همشهری ادعا دارد که شهرداری تبریز حق بیمه ها را با تاخیر ۴تا ۸ ماهه پرداخت می کند.

وی یادآور شد: در فاز دوم کارشناسان در شرکت همشهری مستقر شده اند،  در جلسه امروز اسناد ارایه شده به کمیسیون با واقعیت ها تطبیق خواهد شد.

محرم محمد زاده، دیگر عضو شورا در این رابطه گفت: شرکت های تامین نیرو طرف قرارداد با شهرداری تبریز فقط قانون را دور می زنند.

وی ادامه داد: این شرکت ها پول هارا در بانک ها سپرده گذاری می کنند و ۱۸ درصد سود دریافت می کنند چراکه جریمه عدم پرداخت حق بیمه ۲ درصد است ولی سود سپرده ۱۸ درصد است.

وی با تاکید بر اینکه باید با کارکنان شهرداری تبریز قرارداد مستقیم بسته شود، گفت: در شهرهای دیگر با کارکنان قرارداد مستقیم بسته شده است.

محمدزاده اضافه کرد: طبق ادعای شرکت همشهری شهرداری به این شرکت ۸۰ میلیارد تومان بدهی دارد، این طلب از کجا بوجود آمده است؟

گزارش دبیر شورا: هیچ لایحه ای در هیات رییسه در انتظار بررسی نیست

فرج قلیزاده، دبیر شورا نیز در ادامه نشست امروز جلسه شورای شهر تبریز  در گزارشی اعلام کرد: از ابتدای شورا تاکنون ۱۲۴ جلسه تشکیل شده است، ۱۱۹ لایحه تعیین تکلیف و ۱۹۵ لایحه توسط شهرداری ارایه شده است.

عضو شورای شهر تبریز در ادامه گفت: هیچ لایحه ای در هیات رییسه در انتظار بررسی وجود ندارد، از ۱۹۵ لایحه، ۱۰۴ لایحه مربوط به هبه است و ۹۱ لایحه به دیگر موضوعات شهری و شهرداری مربوط است.
وی خاطرنشان کرد: می توانیم این آمار را با شورای های گذشته مقایسه کنیم تا همشهریان و نخبگان شهری این آمار را بررسی کرده و مطلع شوند.

وزرایی که به استان می‌آیند، سری به جلسات شورا هم بزنند

مسعودی ریحان گفت: وزاریی که به استان می آیند باید هماهنگ شود تا در جلسات شورا حضور یابند، اگر لایحه های شورای پنجم بررسی شود، مشخصص می گردد متاسفانه تاکنون هیچ لایحه ای در بحث سرمایه گذاری مطرح نشده است، از این جهت حضو مقامات مسئول ضروری به نظر می رسد.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری جزو‌ اولویت های اول است ولی معلوم نیست چرا توجهی به این موضوع نمی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر پل های هوایی پیاده رو‌که در سطح شهر موجود است بررسی شود، میبینیم  پله های برقی اکثر آنها خراب است، شرکت های سرمایه گذار هیچ توجهی به مشکلات فنی ندارند و فقط از بعد تبلیغات درآمدزایی دارند.

عبدالله تقی پور، دیگر عضو شورا در ادامه گفت: موضوع پرداخت اضافه کاری که مطرح شده است، مبنای محاسبه است که شهرداری بصورت خلاف با مبنای سال ۹۷ اقدام می کنند.

وی ادامه داد: مناطق در بحث ساخت و ساز غیر مجاز اقدام به جمع آوری مصالح ساختمانی می‌کنند که طبق قانون است ولی اینکه این اموال حیف و میل شود یا در محل های دیگر مورد استفاده قرار گیرد مغایر قانون است.

 بابایی:  تذکر هاییکه می‌دهیم نتیجه نمی‌گیریم!

وی  در تذکری گفت: دربهترین فصل اسفالت ریزی کارخانه قیر تعطیل است. مردم در انتظار بهبود آسفالت و کوچه و خیابان ها هستند.

وی با طرح این سئوال که آورده وزیر راه  به شهر تبریز چه بود، گفت: بافت فرسوده و حاشیه نشینی و‌ بحث آسفالت چه شد؟

وی با بیان اینکه طرح تفضیلی خلجان هنوز ۴سال است که متوقف شده، گفت: باید پاسخگو باشیم که این طرح چرا متوقف شده است!

 صادقزاده نیز در ادامه سخنان خود گفت: پرداخت حق و حقوق قانونی کارگران وظیفه شهرداری تبریز است و اگر این حق و حقوق بصورت قانون پرداخت نشود شخصا با مراجعه به اداره کار از شهرداری تبریز بدلیل عدم رعایت قانون و عدم پرداخت حق و حقوق قانونی پرسنل شهرداری شکایت خواهم کرد.

وی ادامه داد: قبلا هم به شهردار تبریز اعلام کرده ام که بهتر است این موضوع در داخل شهرداری تبریز و توسط شخص شهردار حل و فصل شود.

اسحقی معاون عمرانی شهرداری تبریز در خصوص وضعیت آسفالت سطح شهر و کارخانه آسفالت سازی گفت: در کارخانه ۱۶۰ تنی آسفالت به لحاظ تامین قیر مشکلی نداریم هرچند مشکلات مربوط به هیئت مدیره ها غیرقابل انکار است اما شایان ذکر است که تاکنون ۴۰ هزار تن اسفالت تولید و در سطح شهر استفاده کرده ایم.

وی ادامه داد: افزایش بودجه آسفالت امسال، به دلیل افزایش قیمت آسفالت، کم بوده است اگر نیاز باشد به صورت لایحه به صحن شورا خواهیم آورد.

به جای آسفالت طلا هم بریزیم، باز نتیجه نمی گیریم/ خیابان ها زیرسازی می خواهند

وی خاطرنشان کرد: به دلیل حفاری ها پیاپی و تخریب زیرساخت خیابان های تبریز، اگر به جای آسفالت طلا هم ریخته شود، بازهم نتیجه نمی دهد، زیرسازی خیابان های سطح شهر خیلی تخریب شده است و اصلا به دنبال سیاه کاری آسفالت خیابان ها نیستیم.