به گزارش ترجمان صبح، مهراله رخشانی مهر ظهر روز چهارشنبه در شورای آموزش و پرورش منطقه اهر اظهار کرد: سرانه فضای آموزشی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ۱/۵متر مربع بود که امروز این آمار ۵/۲متر مربع شده است و این آمار نشان از موفقیت دارد.

وی ادامه داد: جمعیت دانش آموزشی بعد از انقلاب رشد چشم گیری داشته و سرعت و ساخت و ساز مدارس بسیار بالا بوده است.

رخشانی مهر در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: از سال ۷۷ که بنیاد جامع خیران مدرسه ساز در کشور شکل گرفت تاکنون ساخت حدود ۳۰ درصد مدارس توسط خیران صورت گرفته است.

وی بیان داشت: جامعه خیران مدرسه ساز به عنوان معماران فرهنگی جامعه، قوی ترین و منسجم ترین مجموعه خیریه در کشور هستند.

معاون وزیر آموزش وپرورش در ادامه در خصوص مدارس تخریبی توضیح داد : در سال ۸۲ حدود ۷۰ درصد مدارس کشور تخریبی بوده و نیاز به بازسازی و مقام سازی داشت که اکنون این رقم به ۱۹و نیم درصد کاهش یافته است.

رییس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: در سال ۹۷ حدود چهار هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال، سال ۹۸ حدود هشت هزار و ۷۰۰ هزار ریال و درسالجاری نیز ۲۳هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت پروژه ها تخصیص کامل گرفته شده و بین استان‌های کشور توزیع کردیم.

او در بخش دیگری از سخنان خود افزود: استانداردسازی سیستم های گرمایشی مدارس نیز از سال۹۲مورد توجه مسئولان بوده و می توان گفت که امروز تقریبا مدارس کل کشور عاری از بخاری نفتی است.

رخشانی مهر در خصوص سیستم گرمایشی مدارس اهر گفت: ۹۸ درصد مدارس اهر به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز اند، تلاش بر این داریم تا پایان سال مابقی را هم استانداردسازی کنیم.

 رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: خوشبختانه استانداردها در مدارس بالا رفته و تقریباً در کشور مدرسه‌ای با بخاری نفتی نداریم و در عین حال بخاری گازی را نیز بر نمی‌تابیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اعتبارات عمرانی مربوط به مدرسه سازی گفت: ۵ درصد اعتبارات عمرانی مربوط به ساخت و نوسازی مدارس است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با طرح آجر به آجر ابراز کرد: فرهنگ‌سازی و توجه به مدرسه‌سازی در میان اقشار مختلف مردم از مهمترین مقوله طرح آجر به آجر به شمار می رود که با مشارکت نهادها، شرکت‌ها و سازمان‌های خصوصی و دولتی در امر مدرسه‌سازی و حتی مشارکت و حمایت‌های خیرین، مدرسه‌سازی توسعه خواهد یافت.

وی افزود: در این طرح می توان از ظرفیت مردمی و مشارکت خرد در زمینه ساخت و توسعه فضاهای آموزشی استفاده کرده و این موضوع به عنوان یک فرهنگ اجتماعی بین همه اقشار جامعه ترویج یابد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با یاری خداوند و حمایت ها می توان گفت که اینک هیچ پروژه ی راکد در ساخت و نوسازی مدارس بلاتکلیف نیست، یا به مرحله اتمام رسیده و یا در حال اجرا هستند.