به گزارش ترجمان صبح، جواد رحمتی در حاشیه بازدید هیئت مدیره سازمان قطارشهری تبریز از روند اجرایی پروژه خط دو قطار شهری تبریز اظهار کرد: در طی سه سال گذشته پروژه قطار شهری تبریز به عنوان یکی از فعال ترین پروژه های شهری بوده است و دولت و شهرداری تلاش کرده است با عمل به تعهد ۵۰ درصدی خود در تحقق مسائل مالی سهم خود را ایفا کنند.

وی از قطار شهری به عنوان مهمترین زیرساخت شهری نام برد و گفت: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته در طی سال های گذشته، شاهد به اتمام رسیدن خط یک قطار شهری تبریز در اواسط سال بعد خواهیم بود و در حال حاضر عملیات اجرایی خط ۲ قطار شهری تبریز با جدیت در حال انجام است.

وی ضمن تقدیر از مجموعه شهرداری کلانشهر تبریز و شورای اسلامی این شهر اظهار کرد:اختصاص بودجه نقدی و غیر نقدی و حمایت های شهرداری، شورای شهر و استانداری در این مدت قابل توجه بوده است.

رحمتی از انتشار ۸۰۰ میلیارد تومان اوراق از محل‌منابع دولتی در این دو سال برای ادامه عملیات پروژه خط دو قطار شهری تبریز خبر داد و گفت: بخشی از این اوراق به فروش رفته و طی هفته های آتی مابقی نیز منتشر خواهد شد.

آغاز حفاری حدفاصل ایستگاهای ۵ تا ۸ خط دو قطار شهری تبریز

 ایرج شهین باهر در حاشیه بازدید هیئت مدیره سازمان قطارشهری تبریز از روند اجرایی پروژه خط دو قطار شهری تبریز، اظهار کرد: حفاری از غرب پروژه (محدوده قراملک) تا خیابان قره‌آغاج به طول ۷ کیلومتر با استفاده از یکی از TBM ها انجام شده است و امروز بعد از تعمیرات اساسی دستگاه ها شاهد شروع حفاری در حدفاصل ایستگاه های قره آغاج تا دانشسرا هستیم.

وی از فعالیت دو دستگاه حفاری مکانیزه (TBM) با قطر ۹.۵ متر در این خط خبرداد و گفت: TBM دوم نیز با طی حدود ۱۶۰۰ متر از شهرک باغمیشه تا ایستگاه میدان شهید فهمیده را حفاری کرده و در ادامه به ایستگاه دانشسرا خواهد رسید.

شهردار تبریز با اشاره به تامین بودجه مورد نیاز عملیات عمرانی در پروژه خط ۲ قطار شهری تبریز، گفت: با تمهیدات صورت گرفته امیدواریم بتوانیم مسائل مالی مربوط به این پروژه را با برنامه ریزی دقیق هدایت و راهبری کنیم.

وی همچنین با اشاره به ساخت و ساز صورت گرفته در ۵ ایستگاه خط ۲ قطار شهری تبریز، افزود: در حال حاضر ساخت و ساز در پنج ایستگاه این خط همزمان با عملیات حفاری در حال انجام است.