به گزارش ترجمان صبح، بابک شریفی در برنامه تلویزیونی تبریزیم با تشریح فعالیت های سازمان عمران شهرداری تبریز، گفت: پروژه رمپ خروجی بلوار شهید رجائی به اتوبان پاسداران با قرارداد اولیه ۶۸ میلیارد ریال آغاز شده است که ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: این پروژه صرفا یک پروژه ترافیکی نبوده و به دلیل واقع شدن در بافت حاشیه نشین شهر، نقش مؤثری در باززنده‌سازی و تملک بافت ناکارآمد شهری دارد. ۱۱۰ واحد مسکونی در این راستا از طریق شهرداری منطقه ۱ تملک شده است که حرکت خوبی در زمینه حل معضل بافت حاشیه‌نشین شهر است.

مدیرعامل سازمان عمران تبریز اضافه کرد: پروژه پایدارسازی ترانشه‌های اتوبان پاسداران با اعتبار اولیه ۱۱۰ میلیارد ریال در سطح منطقه ۱، دیگر پروژه سازمان عمران است که به‌دلیل ماهیت زمین‌شناختی که عینالی دارد، شاهد ریزش کوه در آن منطقه بودیم و علاوه بر آسیب به اتوبان پاسداران، موجب بروز حوادث غیرمترقبه نیز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه امکان ایجاد فضای سبز در حاشیه اتوبان پاسداران و مجموعه عینالی را افزایش می‌دهد که با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد عملیات عمرانی آن پیش می‌رود.

شریفی با اشاره به پروژه اصلاح خیابان فرشته نیز اظهار کرد: پروژه اصلاح ۲۴ متری خیابان فرشته و اتصال آن به بلوار دوکمال در حوزه شهرداری منطقه ۵، پروژه بعدی سازمان عمران است که مراحل نهایی و آماده‌سازی برای آسفالت را پشت سر می‌گذارد.

وی افزود: این پروژه با اعتبار اولیه ۳۰ میلیارد ریال، ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا دو، سه هفته دیگر افتتاح می‌شود.

مدیرعامل سازمان عمران با اشاره به پروژه تکمیل شده این سازمان نیز گفت: پل مهندس اشرف‌نیا با ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار بزرگ‌ترین پروژه سازمان عمران تبریز بود که در راستای کاهش بار ترافیکی پل کابلی و اتصال مستقیم بلوار شهید باکری (ائل‌گلی) به بلوار شهریار (چایکنار) احداث و به بهره‌برداری رسید. گستره این پروژه یک و نیم کیلومتری از مقابل هتل شهریار تا درب مرکزی زندان تبریز است.

وی ادامه داد: پروژه تعریض جاده آناخاتون – اسپیران نیز در راستای کاهش بار ترافیکی این مسیر و پیشگیری از تصادفات احتمالی آغاز و چهار کیلومتر از این جاده تعریض شده است که عرض جاده پس از تعریض ۱۳ متر و با شانه خاکی ۱۷ متر است.

شریفی با اشاره به دلایل کندی عملیات تقاطع غیرهمسطح ارتش – آزادی گفت: این پروژه، یک سری مسائل فنی و زیرساختی و مسائل مالی داشت که موجب کندی عملیات عمرانی این تقاطع شده است. مسائل فنی و جابجایی تأسیسات آن رفع شده و پروژه به هیچ وجه تعطیل نیست و فعالیت عمرانی داخل حصار ادامه دارد.

وی افزود: قالب‌های پایه‌ها و سرستون ها بسته شده است که برای بتن‌ریزی آماده می‌شود و آخرین عملیات آن، عملیات فولادی است که به لحاظ مسائل مالی از برنامه عقب مانده‌ایم، اما طی جلساتی که در شهرداری، معاونت فنی و عمرانی و معاونت مالی و اقتصادی برگزار شده، راهکارهایی برای تسریع در عملیات و رفع موانع مالی در خصوص پروژه اندیشیده شده است که در روزهای آتی شهروندان شاهد تسریع در عملیات عمرانی خواهند بود.

شریفی خاطرنشان کرد: طی آخرین تعهدی که پیمانکار این پروژه داده است، این پروژه در نیمه اول اسفند تحویل داده خواهد شد.