به گزارش ترجمان صبح، ایمان غنی‌زاده در جلسه هماهنگی معاونان و مدیران گفت: با توجه به کمبود شدید اتوبوس که به‌دلیل عدم خرید اتوبوس نو که تعداد ناوگان را به یک‌سوم کاهش داده است، لازم است تا با برنامه‌ریزی از ناوگان‌موجود استفاده کنیم.

وی افزود: با برنامه‌ریزی حوزه توسعه و برنامه‌ریزی، ۱۷ مینی‌بوس مستقر در حوزه فنی در محلات با توجه به نیاز بکارگیری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه اضافه کرد: با توجه به شرایط ایجاد شده از ناحیه تحریم‌ها و بیماری کرونا و همچنین هزینه بالای نگهداری اتوبوس‌ها و استهلاک آنها، تأمین قطعات یدکی نقش مهمی در ادامه فعالیت ناوگان دارد.

وی بیان کرد: گشت‌های نظارت و بازرسی بر عملکرد و خدمات ناوگان در پایانه‌ها و نقاط مختلف نظارت می‌کنند؛ بنابراین در راستای تقویت فعالیت این حوزه به وضعیت خودروهای نظارتی و بازرسی رسیدگی می‌شود و این حوزه باید با برنامه‌ریزی دقیق فعالیت کند.

غنی‌زاده در خصوص اهمیت وجود حوزه فنی در این شرکت، نیز گفت: حوزه فنی قلب تپنده شرکت واحد است و وظیفه خطیر حفظ و نگهداری اتوبوس‌ها را به عهده دارد.

وی افزود: با توجه به بازگشایی مدارس در آبان و اجرایی‌شدن دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی ستاد کرونا و جلوگیری از آلودگی هوا در نیمه دوم سال، در این حوزه ناوگان اتوبوسرانی از حداکثر ظرفیت خود در مرکز معاینه فنی خود برای انجام سرویس‌های تعویض روغن، کنترل و اطمینان از صحت عملکرد گرمایشی، وضعیت نظافت داخلی، موارد روشنایی و سیم‌کشی، بازدید و موارد نقص‌های جزئی و احتمالی قبل از خرابی استفاده می‌کند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه در خصوص تمهیدات شرکت با شروع  فصل بارندگی گفت: روغن موتور، روغن گیربکس و ضدیخ مورد نیاز جهت ناوگان خریداری شده است.

وی اظهار کرد: اتوبوس‌ها هفته‌ای یکبار توشویی و نظافت می‌شود و در شرایط بارانی و برفی نیز نظافت به صورت ممتد در کارواش‌ها انجام خواهد شد.

غنی زاده بیان کرد: جهت کاهش مشکلات مالی بجای تعویض درصدد تعمیر آنها هستیم و هفت میلیارد تومان بدهی از بابت قطعات و لوازم یدکی داریم.

وی در مورد کمک به بخش خصوصی گفت: با توجه به اینکه ۷۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی در بخش خصوصی است لایحه کمک ‌به بخش خصوصی با توجه به شرایط کرونایی و مشکلات اقتصادی ناشی از افزایش قیمت خدمات تعمیرگاهی در حمایت از رانندگان عزیز را در دستور کار داریم.