به گزارش ترجمان صبح، تراب محمدی عصر امروز در جلسه مدیران بازرسی مناطق و سازمان‌های شهردار اظهار کرد: از ۱۸ سامانه شفافیت، ۱۲ مورد فعال بوده و شش مورد آن نیز در دست اقدام برای راه‌اندازی است.

وی افزود: با فعالیت این ۱۸ سامانه، ۸۰ الی ۹۰ درصد در پیشگیری از وقوع فساد و رانت و همچنین کاهش هزینه‌ها به ویژه در سامانه ماشین‌آلات موفق عمل خواهیم کرد.

مدیرکل بازرسی و نظارت شهرداری تبریز تصریح کرد: در کنار بحث بازرسی، نظارت و ارزشیابی، نباید از عنصر ارزیابی نیز غافل شد؛ در طول دو سال گذشته ۱۶ مورد از سازمان‌ها و مناطق ارزیابی شده‌اند.

وی اضافه کرد: امور اداری، ادارات حقوقی، املاک، ترافیک، چک‌های برگشتی، سرمایه‌گذاری و … جزو موارد ارزیابی شده هستند که این ارزیابی ما منتج به نتیجه شده و در اختیار شهردار محترم تبریز قرار گرفت که وی نیز دستور اکید برای عملیاتی‌شدن موارد را صادر کرد.

محمدی با اشاره به ایجاد فضای تبادل اطلاعات بین کارکنان و مدیران بازرسی ابراز کرد: هدف ما رفع مشکلات و ایجاد فضا برای فعالیت‌های بیشتر و تأثیرگذار در راستای خدمت به شهروندان است.

وی با اشاره به ارزیابی عملکرد مناطق و سازمان‌ها در هفت ماه گذشته گفت: عملکرد همه مجموعه‌های شهرداری تبریز ارزیابی شده است که با توجه به بودجه تعریف‌شده، پیشرفت یا پسرفتی داشته‌اند و نتایج آن به همراه پیشنهادات شهردار برای اصلاح به آن مجموعه‌ها ارجاع می‌شوند.

مدیرکل بازرسی و نظارت شهرداری تبریز تأکید کرد: وظیفه بازرسی پیشگیری است و دنبال متهم‌کردن همکاران خود نیستیم.

محمدی یادآور شد: سامانه ۱۳۷ بازرسی فعال بوده و مکانی برای شهرداران شب در این مرکز فراهم کرده‌ایم که می‌توانند چند ساعتی پاسخگوی مردم باشند.

وی ابراز کرد: دو جلد از عملکرد سامانه ۱۳۷ در سال ۹۹ و شش‌ماهه ۱۴۰۰ را آماده کرده‌ایم که بیشترین معضلات را در مناطق به تفکیک نشان می‌دهد و می‌تواند برای تصمیمات مدیریتی مورد استفاده قرار گیرد.