به گزارش ترجمان صبح، در ادامه این جوابیه آمده است: سرویس و نگهداری روشنایی معابر از وظایف شرکت توزیع نیروی برق بوده و بی اطلاعی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان از روشنایی معابر شهر تبریز امری بدیهی می باشد که باید مورد توجه اصحاب رسانه قرار گیرد.

شرکت توزیع نیروی برق تبریز از اصحاب محترم رسانه تقاضا دارد جهت تنویر افکار عمومی از کلی گویی مسائل پرهیز کرده و مسائل مطرح شده را با ذکر محل و آدرس دقیق منتشر نمایند تا همکاران این شرکت در رفع مسائل مردم دچار سردرگی نشوند.

ذکر این نکته ضروری است که کل شبکه روشنایی معابر این شرکت برون سپاری گردیده و توسط دو شرکت پیمانکاری سرویس و نگهداری می شود.استخراج آدرس خاموشی ها نیز از طریق سامانه۱۲۱(گزارشات مردمی) و بازدیدهای شبانه انجام یافته و تمامی عملیات اجرایی این اکیپ ها و کیفیت روشنایی معابر تحت نظارت معاونت بهره برداری و دیسپاچینگ این شرکت می باشد.

 

قطعی برق میرداماد مربوط به تعمیرات پیشگیرانه بود
در پی انتشار مطلبی با عنوان “برق شهرک میرداماد هر دو روز یکبار قطع می شود” روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تبریز اعلام کرد: بخش عمده این قطعی ها مربوط به تعمیرات پیشگیرانه در پست فوق توزیع و خط فیدر تغذیه کننده شهرک و همچنین مربوط به برخورد شاخ و برگ درختان به شبکه برق بوده است.

روابط عمومی این شرکت در خصوص علت این خاموشی ها اظهار داشت: بررسی قطعی ها اتفاق افتاده نشان می دهد کل خاموشی روی داده در این منطقه ۶ بار بوده که درمجموع با زمان حدود ۴٫۵ ساعت اتفاق افتاده است. در خصوص رفع مشکلات نیز هرس شاخ و برگ درختان صورت گرفته و جهت تقویت و پایداری شبکه منطقه، برنامه های اصلاح و ساماندهی خطوط هوایی با تبدیل هادی های لخت و آسیب پذیر به هادی روکشدار توسط امور برق ائل گل گلی در دست اقدام می باشد.

این روابط عمومی در پایان افزود: با انجام  تعمیرات پیشگیرانه ، اطمینان و پایداری شبکه افزایش یافته و از مشکلاتی حادی که ممکن است در آینده درشبکه برق بوجود آمده و موجب خاموشی های طولانی مدت شود، جلوگیری به عمل می آید.
شرکت توزیع نیروی برق تبریز ضمن تشکر از انعکاس مسائل مردم  از مسئله به وجود آمده ، با به کار گیری چند اکیپ خط گرم و استفاده از فناوریهای نوین، تلاش دارد بسیاری از تعمیرات پیشگیرانه را بدون اعمال خاموشی انجام دهد.