به گزارش ترجمان صبح به نقل از ایرنا، توحید اخلاقی افزود: این بزرگراه قرار بود در سال ۹۵ به بهره برداری برسد که به علت محدودیت های اعتباری و فصل کاری بهره برداری از آن به تعویق افتاد.

وی اظهار کرد: در جلسه ای که روز گذشته با پیمانکاران این طرح برگزار شد، آن ها قول دادند با استفاده از همه ظرفیت ها و افزایش ماشین آلات خود بخش بزرگی از این طرح را امسال تکمیل کنند و به زیر بار ترافیک ببرند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: با پیگیری های انجام شده، سازمان برنامه و بودجه نیز برای تامین اعتبار مورد نیاز این طرح قول مساعد داده است.

اخلاقی ادامه داد: برای اتمام باندهای رفت و برگشت بزرگراه تبریز – اهر، مطالبات پیمانکاران و اجرای تقاطع غیرهمسطح در آن به بیش از یک هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

طبق آخرین آمارها از وضعیت اجرای بزرگراه ۹۰ کیلومتری تبریز – اهر به عنوان یکی از مصوبه های سفر نخست رییس جمهوری به آذربایجان شرقی، تاکنون حدود ۴۲ کیلومتر از این طرح بهره برداری شده و ۴۸ کیلومتر دیگر نیز در دست احداث است.

با مصوبه وزارت راه و شهرسازی، کلنگ عملیات اجرایی تبدیل جاده اهر – تبریز به بزرگراه سال ۱۳۷۷ زمین زده شد و در سفر اردیبهشت سال ۹۴ رییس دولت تدبیر و امید به آذربایجان شرقی، بر سرعت بخشی در اجرای آن تاکید شده است.

بزرگراه چهار بانده تبریز ـ اهر در سه قطعه در امتداد هم شامل قطعه نخست به طول ۲۰ کیلومتر از تبریز تا خواجه، قطعه دوم به طول ۴۸ کیلومتر از خواجه تا گویجه بل و قطعه سوم به طول ۲۳ کیلومتر از گویجه بل تا اهر ساخته می شود.

بزرگراه تبریز – اهر، راه ارتباطی تبریز به استان اردبیل و ۶ شهرستان مشگین‌شهر، اهر، ورزقان، کلیبر، هریس و خداآفرین و از محورهای ارتباطی پرتردد منطقه شمال غرب است.
همه ساله تصادفات رانندگی زیادی به علت عرض کم جاده تبریز- اهر رخ می دهد که بر اثر آن خسارات جانی و مالی فراوانی به مردم وارد می شود